Vlaky z Kopidlna do Dolního Bousova budou jezdit dál

17. června 2007 v 2:21 |  média
Nové noviny (17.09.2006)
Dětenice (17.9.) - Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem budou lidé moci i nadále cestovat také po železnici. Královéhradecký kraj tak vyšel vstříc obcím podél trati. Ty nesouhlasily s tím, aby od prosince vlakové spoje nahradily autobusy, které zástupci kraje od počátku preferují jako levnější a pro cestující pohodlnější způsob dopravy.

"Vlaky budou jezdit dál, a to v redukované formě, jak navrhla obec Dětenice společně s Libání a Kopidlnem. Dopravní obslužnost do škol a do zaměstnání bude zachována," řekl dětenický starosta Radomír Vališka.

Krajští zastupitelé tak minulý týden souhlasili s kompromisním návrhem, který na jednání předložil náměstek hejtmana Petr Kuřík.

Schválené řešení počítá s tím, že dojde jen k mírné redukci vlakových spojů. "Místo dosavadních třinácti jich bude v provozu dvanáct denně. Omezení nastane pouze v pět hodin ráno. Změna spočívá v tom, že místo dvou motorových vlaků, které dnes jezdí proti sobě, bude jezdit pouze jeden," upřesnil Vališka. Zároveň ocenil, že se podařilo najít takové řešení, které vyhovuje jak Královéhradeckému, tak i Středočeskému kraji.

Svou představu sice Hradecký kraj neprosadil, ale i tak ušetří. Kompromisní varianta přinese úsporu ve výši asi půl milionu korun ročně. To je zhruba poloviční úspora proti návrhu, který preferuje autobusy.

"Varianta, která v pracovní dny počítala pouze s nasazením autobusů, by stála 2,1 milionu korun. Vlaková doprava ve stávajícím rozsahu vychází zhruba na 3,1 milionu a v redukované podobě na 2,45 milionu, když obce podél trati přislíbily, že na provoz vlaku přispějí dvě stě tisíc korun," upřesnil Tomáš Jurček ze společnosti Oredo, která v regionu organizuje veřejnou dopravu.

Dětenický starosta však namítá, že při debatě o zachování dopravy nelze vycházet jen z číselných údajů. "Přece vlaky nezrušíme jen proto, že autobusová doprava vychází dnes levněji. Stejně tak nelze trestat malé obce za to, že v nich žije méně lidí než ve městě. Snad právě proto poskytuje stát dotace na dopravní obslužnost," míní Vališka. (jn)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama