V železničním jízdním řádu 2004-2005 bude více spojů

16. června 2007 v 20:16 |  oredo a reakce na ně
V železničním jízdním řádu 2004-2005 bude více spojů
Tisková zpráva
Krajská odborná společnost OREDO s.r.o., která pro Královéhradecký kraj organizuje dopravní obslužnost již od loňského roku připravuje železniční jízdní řád pro rok 2005. V návrhu jízdního řádu je posílena regionální vlaková doprava o 6-8 procent vlakových kilometrů. Vlaků bude více i v dálkové dopravě.


Královéhradecký kraj - více spojů za stejné peníze
Nejvíce posílená bude doprava na využívaných tratích. Omezení provozu se naopak zvažují na několika nejztrátovějších lokálních tratích. Všude však bude základní dopravní obslužnost zajištěna vlakovou či autobusovou dopravou.
"Ve spolupráci s odborníky z ČD a.s. se snažíme připravit jízdní řád co nejlevněji a nejefektivněji. Nejdeme však cestou rušení vlaků, jak bylo zvykem v minulosti, ale snažíme se o lepší využití vozidel a personálu. Vyšší výkony na perspektivních tratích přinesou také dodatečné příjmy z tržeb. Už dnes je tedy téměř jisté, že provoz v roce 2005 nebude ani přes vyšší počet spojů oproti roku 2004 pro Královéhradecký kraj ani České dráhy dražší.", říká Ing. Pavel Matouš hlavní technolog společnosti OREDO.
Vlakový jízdní řád - věc veřejná
Oredo neřeší problémy obcí od stolu. Všechny obce v Královéhradeckém kraji tak v letošním roce dostaly ze všech krajů jako první možnost vyjádřit se k návrhu jízdních řádů, které jsou vyvěšeny na internetu na www.oredo.cz.
"Vlakový jízdní řád tedy přestává být něčím, co si tvoří dráha sama a občané se musí přizpůsobit", říká Ing. Vladimír Záleský, krajský zastupitel a jednatel společnosti OREDO a dodává, "Chceme však, aby jednotliví občané řešili své připomínky přes zástupce své obce. Je to z především z důvodu, že v jedné obci je často více protichůdných požadavků a je to právě samospráva kdo by měl určit priority."
Žádný jízdní řád se jistě nezavděčí úplně všem. Připomínky všech obcí však Oredo řeší. "Vždy se snažíme najít nějaké řešení. Někdy lze vyhovět beze zbytku, jindy najdeme alternativní možnost spojení. Ve více než osmdesáti procentech případů tak najdeme nějaké řešení." uvedl Záleský.
Oredo navíc pořádá koordinační porady se zástupci obcí na tratích, kde se uvažuje o významnějších změnách. "Vyjíždíme spolu se zástupci ČD do regionu, informujeme o naší koncepci a zjišťujeme potřeby obcí v kraji. Starostové tato jednání zpravidla vítají a účast zvláště menších obcí je vysoká.", sdělil Matouš.
Zatím proběhla jednání o dvanácti krajských tratích. Nejméně další tři koordinační porady se plánují do konce měsíce června.
Ing. Pavel Matouš
hlavní technolog - Oredo
Kontakty:
Ing. Pavel Matouš - technolog Oredo zodpovědný za jízdní řády tel: 495 521 838 GSM: 777 076 547
Ing. Vladimír Záleský - jednatel Oredo, tel: 495 538 524
Ing. Jaroslav Vácha - náměstek hejtmana KHK s gescí doprava, tel: 495 817 363
23.6.2004
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama