Sobotecké setkání březen 2007

19. června 2007 v 11:26
Zápis z jednání zástupců obcí ležících v okolí tratě 063 a 064 ze dne 26.3.2007
Přítomni: viz. prezenční listina
Jednání bylo svoláno na základě dopisu hejtmana KHK Ing. Pavla Bradíka ohledně omezení dopravy na trati 063, které má být projednáváno na jednání zastupitelstva KHK ve čtvrtek 29.3.2007. Tento dopis byl reakcí na jednání zástupců obcí ze dne l.3.2007. Dopis obdržel pouze starosta obce Dětenice.
Průběh jednání:
  1. Jednání zahájil starosta města Sobotka přivítáním a představením všech přítomných
  2. S problematikou předchozích jednání seznámil přítomné starosta obce Dětenice.
  3. Zástupci firmy Oredo se vyjádřili k připravovaným změnám (vyřešit nevytíženost tratě, drážní dopravu na všední dny převést na autobusovou. Dopravní výbor doporučil variantu náhrady ve všední dny autobusovou dopravou. Zastupitelstvo KHK dne 29.3. o tomto rozhodne, vlaky nikdo nejezdí, není obslužnost).
  4. Pan Šolc z Dětenic objasnil, že předpokládaný příspěvek obcí ve výši 200.000 Kč se vztahoval na variantu zachování 2 motorů na trati 063.
  5. Starosta města Dolní Bousov přednesl vyjádření odboru dopravy Středočeského kraje (paní Kadochová) nerušit ani neomezovat provoz na trati 063 na území středočeského kraje.
  6. Starosta města Kopidlno se pozastavil nad ekonom. výhodami provozování tratě v sobotu a v neděli. Na trať nejsou potřeba v budoucnosti žádné zásadní investice. Spoje autobusů a vlaků na sebe nenavazují.
  7. Pan Šperling ze Sobotky (ekolog) upozornil na rozvázání spojů v Dolním Bousově, podrobně rozebráno v příloze zápisu z l.3.2007.
  8. Starosta Libáně vidí největší problém v návaznosti jednotlivých spojů.
  9. Místostarosta obce Mladějov upozornil na návaznost tratě 064 a 063, její nesoulad a rozvázání spojů v Libuni i v Dolním Bousově.
  10. Starosta obce Libuň podpořil místostarostu z Mladějova a poukázal na špatnou návaznost v Lomnici n. P. a pro něho nepochopitelné křižování souprav v Mladějově.
  11. Starosta z Dětenic položil dotaz firmě Oredo ohledně předpokládané změny zákona, který určuje poplatky za užívání silnic I. a II. třídy, jak se zvýší náklady na provoz autobusů. (Firma Oredo předpokládá navýšení v měřítku KHK cca 500.000 Kč).
  12. K dotazům jednotlivých diskutujících firma Oredo vysvětlila, že pro každou obec musí být zajištěna základní doprava, minimálně 4 spoje, ale oni zajišťují 6 spojů. Na trase Kopidlno - Dolní Bousov bez problémů vše zajistí autobusy. Jednatel firmy Oredo Ing. Vladimír Záleský potvrdil, že není cílem zrušit tratě "Mohu dát stoprocentní záruku, že trať zrušena nebude. Provoz bude zachován". 29.3.2007 na jednání zastupitelstva KHK bude nastartován pouze proces projednávání situace se starosty jednotlivých obcí a firma Oredo je ochotna zúčatnit se veřejných jednání zastupitelstva v přilehlých obcích tratě 063 a 064.
Z á v ě r :
Jednotliví starostové obcí a měst nesouhlasí se zrušením vlakového spojení na trati 063 ve všední dny a navrhují pozastavení rozhodnutí zastupitelstva KHK o omezení provozu. Souhlasí s návrhem Oreda postupně projednat situaci na veřejných zasedáních jednotlivých obcí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama