rušení vlaků 2005

17. června 2007 v 23:03 |  oredo a reakce na ně

Změny na železniční trati Týniště nad Orlicí-Broumov v roce 2006

Tisková zpráva OREDO s.r.o. 14.10.2005
Na železniční trati spojující Týniště nad Orlicí s Novým Městem nad Metují, Náchodem, Hronovem, Meziměstím a Broumovem bude od 11.prosince 2005 zavedena tzv. taktová doprava. Osobní vlaky budou jezdit po celý den v pravidelném intervalu - v pracovní dny každou hodinu, o víkendu každých 120 minut.V úseku Broumov-Otovice budou místo vlaků jezdit autobusy.Rychlíky do Prahy pojedou nově přes Nové Město nad Metují a Opočno.


Vlaky pojedou každou hodinu po celý den

Jízdní řád na trati z Týniště do Meziměstí dozná oproti současnému stavu velkých změn. Počet osobních vlaků zůstává přibližně stejný, mění se ale časy jejich odjezdů. Bude zaveden tzv. hodinový takt osobní dopravy - vlaky budou v pracovní dny jezdit v pravidelném intervalu 60 minut.
"Taktová doprava nabízí rovnoměrné rozložení spojů po celý den. Vlaky pojedou pravidelně každou hodinu." sděluje Ing. Pavel Matouš, hlavní technolog krajské společnosti OREDO, která společně s Českými drahami taktový jízdní řád navrhla a zajistila jeho projednání s obcemi.
"Výhodou taktové dopravy jsou mimo jiné stabilní časy odjezdů, takže pravidelný cestující ani nepotřebuje jízdní řád. Stačí si pamatovat, že např. z Náchoda odjíždí vlaky do Hronova a Meziměstí každou 40.minutu." říká Matouš a uvádí další výhodu taktové dopravy: "Taktová doprava umožní zlepšit vzájemné návaznosti vlaků a autobusů, návaznost je pak zajištěna po celý den stejně každou hodinu. Tyto přestupní vazby chceme zavést například v Hronově, kde by všechny autobusy mohly zajíždět k nádraží. Díky taktu bude zajištěna i návaznost na ostatní tratě - v Týništi nad Orlicí bude vždy přípoj do Hradce Králové i do Kostelce nad Orlicí, zajištěny budou také přípoje na osobní vlaky do Chocně a rychlíky do Brna."
Během víkendu bude na trati Týniště-Meziměstí po celý den dvouhodinový takt, vlaky pojedou každých 120 minut. Častější spojení bude v sobotu ráno a v neděli odpoledne. Podrobnosti je možné zjistit z konečných návrhů jízdních řádů, které jsou zveřejněny na internetových stránkách www.oredo.cz

Místo vlaků pojedou do Otovic autobusy

V úseku Broumov-Otovice přestanou jezdit osobní vlaky. Tento čtyřkilometrový úsek je nejméně vytíženou tratí v Královéhradeckém kraji. Osobní vlaky zde budou plně nahrazeny autobusovou dopravou, místo vlaků budou zavedeny nové autobusové spoje.
"Tato změna již byla se zástupci Otovic předběžně projednána a všechny vlakové spoje budou nahrazeny autobusem. Autobusové zastávky jsou v Otovicích lépe umístěny než vlakové, většině cestujících se tak zkrátí docházková vzdálenost na zastávku. Autobus by měl výhledově jezdit nejen do Broumova, ale i na druhou stranu, do polské Nové Rudy." sděluje Matouš.
Naopak mezi Hronovem a Náchodem se dá očekávat částečný útlum některých posilových autobusů a přesun lidí na vlak: "Po otevření železniční zastávky ve Velkém Poříčí se dá předpokládat, že v některých časech, kdy musely jet dva autobusy, bude dnes stačit autobus jeden." říká Matouš.

Zastávkami Vrchoviny, Malé Poříčí a Bohdašín bude většina vlaků projíždět

Méně příjemným důsledkem taktového jízdního řádu je projíždění zastávek, kde nastupuje a vystupuje nejméně cestujících.
Denis Sitora, technolog společnosti OREDO vysvětluje:"Konstrukce taktového jízdního řádu si vyžádala zkrácení jízdních dob. V některých úsecích toho bylo možné dosáhnout pouze za cenu projíždění některých zastávek. V novém jízdním řádu budou všechny vlaky projíždět zastávku Vrchoviny, většina vlaků bude projíždět zastávkami Malé Poříčí a Bohdašín." říká Sitora a doplňuje "Mezi nejméně využívané zastávky patří právě Vrchoviny, Malé Poříčí a Bohdašín. Dále je podstatné, že tyto obce jsou dostatečně obslouženy autobusovou dopravou. Po jednání s místními samosprávami bylo dohodnuto, že v Malém Poříčí a Bohdašíně bude přesto zastavovat alespoň několik vlaků denně, i když v některých případech bude místo toho nutné projet jiné zastávky."
Podrobnosti je možné zjistit z konečných návrhů jízdních řádů, které jsou zveřejněny na internetových stránkách www.oredo.cz

Změny v rychlíkovém spojení do Prahy

Na trati Týniště-Meziměstí budou provozovány dva páry rychlíků, které objednává Ministerstvo dopravy České republiky. To také drahám platí ztrátu z dálkové dopravy.
Bohužel, z důvodu nízkého počtu cestujících bude zrušeno dosud nejrychlejší spojení z Náchoda do Prahy - rychlík Náchodský Primátor. Rychlík, který pojede místo něj, bude mít jízdní dobu o 30 minut delší a nepojede přes Starkoč, ale přes Týniště nad Orlicí. Ministerstvo dopravy toto zdůvodňuje mj. lepší obsluhou měst Opočno a Nové Město nad Metují.

Kraj chce v roce 2007 nové motorové jednotky Regionova

Na začátku letošního října představily České dráhy novou, částečně nízkopodlažní motorovou jednotku nazvanou REGIONOVA, která vznikla kompletní rekonstrukcí starších motorových vozů. REGIONOVA přináší možnost podstatného zvýšení komfortu cestování na regionálních tratích. V prvním roce by České dráhy měly získat 20 až 30 těchto nových vlaků, celkem se jich plánuje vyrobit přibližně 130.
Jednou z tratí, kde by tyto nové pohodlné soupravy mohly od roku 2007 začít jezdit, je právě trať Týniště nad Orlicí-Meziměstí. Oredo ve spolupráci ČD již připravuje projekt na jejich možné nasazení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama