reakce obcí 1991 Ml. Boleslav a Kopidlno

16. června 2007 v 20:37 |  postoje zastupitelstev
Vážení poslanci,
vzhledem k tomu, že v nejbližší době se má projednávat v parlamentu zákon o ČSD, žádáme Vás o intervenci ve prospěch zachování stávající traťové sítě. Chápeme, že spousta trati je prodělečná, ale pro jejich záchovu mluví hned několik argumentů.

1. Většina trati je v dobrém a velmi dobrém stavu, v mnoha případech po rekonstrukci.
2. Při dnešních cenách benzinu a cenách nových aut, využívá služeb ČSD stále více lidí a vzhledem k sestupní tendenci je nutno lidem sloužit /jsme přece služba/ a nikoli je odrazovat.
3. Doprava po kolejích je daleko efektivnější a hlavně ekologičtější, než doprava po silnici a je méně náročná na pohonné hmoty.
Argumentů pro zachování současné traťové sítě je daleko více, ale tyto jsou asi nejzávažnější a i pro laika nejsrozumitelnější. Přikládáme vyjádření obecních úřadů, kterých se plánované zrušení nejvíce týká a to v bývalém středočeském a východočeském kraji.
Dne 3. 9. 1991 proběhlo na Okresním úřadu v Mladé Boleslavi jednání starostů obcí, zástupců Okresních úřadů Mladé Boleslavi a Jičína /viz přiložená pozvánka/ s pracovníky Oblastního ředitelství ČSD Praha, kde bylo jasně zaprotokolováno stanovisko všech starostů, že nesouhlasí se zrušením tratě 063 Bakov n/Jizerou - Kopidlno. Doklady jsou k dispozici na Okresním úřadu v Mladé Boleslavi referátu dopravy a privatizace. Celé jednání řídil zástupce přednosty OÚ v Mladé Boleslavi ing. Kouba.
Podotýkáme, že tyto obce leží pouze na obvodu jedné trati naplánované na zrušení a věkový průměr lidí zde žijících je velmi vysoký. I toto je důležitý argument.
Pevně doufáme, že při rozhodování o zákonu o ČSD budete mít na mysli pouze blaho obyvatel tohoto státu a ponecháte stranou stranické a osobní vztahy.
Děkujeme za pochopení
Obecní úřad
597 32 Kopidlno
Okresní úřad Mladá Boleslav - referát dopravy a privatizace
Dopr. 276.2/91
V Mladé Boleslavi 19. 8. 1991
POZVÁNKA
Z podnětu ČSD, Oblastního ředitelství Praha, svolává referát dopravy a privatizace Okresního úřadu Mladá Boleslav po dohodě s referátem dopravy, bytového hospodářství, obchodu a služeb Okresního úřadu Jičín jednání, které se uskuteční
dne 3. září 1991 v 9 hodin
ve velké zasedací síni Okresního úřadu v Mladé Boleslavi.
Předmětem jednání bude projednání záměrů ČSD na zrušení nebo omezení provozu na trati 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno, případně návrhů opatření ke snížení ztrátovosti provozu na této trati.
Vedoucí referátu:
Pavel Štěpán
Rozdělovník:
ČSD - Oblastní ředitelství Praha
Okresní úřad Jičín
Obecní úřady: Bakov n. Jiz., Kněžmost, Obrubce, Dolní Bousov, Domousnice, Řitonice, Veselice, Rabakov, Dětenice, Rokytňany, Libáň, Kopidlno
Trať (nečitelné) Kamensko - (nečitelné) Zálučí
(nečitelné) - hlavní kolej viz o výhybek
stav k 31. 8. 1990
Definiční úsek
Rok zřízení
Pořizovací cena
Odepsáno
Zůstatková hodnota
Kamensko - Libáň
1985
5,117.180
618.338
4,498.842
Libáň kol. č. 1
1985
343.098
41.470
301.628
Libáň - Dětenice
1985
4,143.028
500.598
3,642.430
Dětenice kol. č. 1
1985
472.660
57.130
415.530
Dětenice - Domousnice
1985
11,422.696
1,380.226
10,042.470
Domousnice kol. č. 1
1985
256.951
31.030
225.921
Domousnice - Dol. Bousov
1985
9,052.364
3,363.989
5,688.375
Dol. Bousov - Obrubce
1984
5,676.176
851.400
4,824.776
Obrubce kol. č. 1
1984
290.959
49.040
241.919
Obrubce - Kněžmost
1984
7,632.877
1,144.944
6,487.933
Kněžmost kol. č. 1



0
Kněžmost - Zálučí
1967
9,685.113
6,886.322
2,798.791


54,093.102
14,924.487
39,180.814
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama