Omezení železniční dopravy na Jičínsku

16. června 2007 v 19:07 |  média
Starostové některých obcích na Jičínsku nesouhlasí se záměrem, se kterým přišel Královéhradecký kraj, a to omezit železniční dopravu na trati Kopidlno-Bakov nad Jizerou pouze na víkendové dny. Kraj své stanovisko zdůvodňuje malou vytížeností v pracovních dnech, zatímco o víkendech trať slouží zejména turistům. Jaké jsou názory jednoho ze starostů a naopak organizátora regionální dopravy, to už zjišťoval náš reportér Miroslav Ponomarev.


Miroslav PONOMAREV:
Proti zrušení dopravy ve všedních dnech je starosta Dětenic Radomír Vališka.
Radomír VALIŠKA, starosta Dětenic:
Ta trať sem patří a lidé ji využívají, i když ne v takovém množství, jaká je představa zastupitelů Královéhradeckého kraje. Jezdí kolem osmdesáti lidí za den tím vlakem.
Miroslav PONOMAREV:
Tomáš Jurček ze společnosti Oredo, která zajišťuje dopravní obslužnost v Královéhradeckém kraji, upozorňuje, že zrušené vlaky nahradí autobusové spoje.
Tomáš JURČEK, společnost Oredo:
Navíc by obyvatelé získali možnost spojení v Kopidlně a v Dolním Bousově k železničním stanicím, kde by na ně navazovaly vlaky. Obyvatelé Psinic nebo Křešic by se dostali ráno k lékaři a v dopoledních hodinách zpátky. Nyní tuto možnost nemají a do Libáně se dostanou v sedm hodin a poté zpátky až o půl jedné.
Miroslav PONOMAREV:
Podle starosty Dětenic Radomíra Vališky autobusy nenabídnou cestujícím, zejména důchodcům, stejné slevy jako vlak.
Radomír VALIŠKA, starosta Dětenic:
To jízdné je znatelně levnější než třeba v autobusech.
Tomáš JURČEK, společnost Oredo:
Musí rozhodnout politická reprezentace Královéhradeckého kraje, zdali nějakým způsobem plošně zvýhodní důchodce, protože by to jistě byl zásah do rozpočtu Královéhradeckého kraje a byly by to finanční prostředky navíc.
Miroslav PONOMAREV:
Říká Tomáš Jurček ze společnosti Oredo. Starosta Dětenic Radomír Vališka se obává také zvýšení ceny jízdného kvůli přestupům z autobusu na vlak.
Radomír VALIŠKA, starosta Dětenic:
Nikdo si nemůže v Dětenicích koupit jízdenku třeba až do Prahy, to znamená, že si zaplatí drahý autobus a teprve v Bousově si koupí další jízdenku na drahách.
Tomáš JURČEK, společnost Oredo:
Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem by byla stanovena cena například z Kopidlna do Dětenic nebo z Kopidlna do Libáně, ať už by cestující jel na kteroukoliv z těchto zastávek. Pokud by cestoval z Dětenic například do Jičína s přestupem v Libáni, tak uvažujeme o tom, že by zaplatil jednou, pouze v Dětenicích a do Jičína by jel za stejnou cenu.
Miroslav PONOMAREV:
Oponuje Tomáš Jurček z Oreda. Protože trať z Kopidlna do Bakova nad Jizerou přejíždí hranici dvou krajů, jednal starosta Dětenic Radomír Vališka také s představiteli Středočeského kraje.
Radomír VALIŠKA, starosta Dětenic:
Oni nemají zájem tu vlakovou dopravu omezovat a nahrazovat autobusy a naopak jsou ochotni dokonce jednat i o zlepšení návaznosti na tratích šedesát tři.
Tomáš JURČEK, společnost Oredo:
V případě, že Královéhradecký kraj neobjedná železniční dopravu v pracovní dny v úseku Kopidlno Rokytňany, tak Středočeský kraj neplánuje objednat dopravu z Hrabakova do Dolního Bousova.
Miroslav PONOMAREV:
Upřesňuje Tomáš Jurček ze společnosti Oredo, která organizuje veřejnou dopravu v Královéhradeckém kraji. O zrušení nebo zachování spojů rozhodne krajské zastupitelstvo.
moderátorka:
Omezení železniční dopravy na Jičínsku asi nezpůsobí nějaké zvláštní nadšení. Právě o tom mluvil náš zpravodaj Miroslav Ponomarev. A naše další zpravodajství v Radiožurnálu naopak rozšíříme o další francouzské informace a zaměříme se na jejich budoucí vládu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama