Možnosti železnice v kraji lze významně zlepšit.

16. června 2007 v 20:22 |  oredo a reakce na ně
Možnosti železnice v kraji lze významně zlepšit.
tisková zprávy OREDO 24. 11. 2004
Železniční dopravu v Královéhradeckém kraji by šlo výrazně zlepšit několika investicemi. Krajská společnost OREDO s.r.o. zpracovává dopravní koncepci kraje a organizuje veřejnou drážní i autobusovou dopravu. S ohledem na možnosti obou druhů doprav OREDO spolu s pracovníky ČD a.s. vypracovalo návrhy na priority v oblasti investic do železniční infrastruktury.


OREDO zpracovává pro kraj dopravní koncepci a organizuje veřejnou dopravu. Od 12. prosince 2004 vstoupí v platnost nové jízdní řády, které budou znamenat rozšíření počtu spojů na většině hlavních tratí. Spolu s tím OREDO zlepšilo některé návaznosti a na trati Hradec Králové - Jičín a částečně i Hradec Králové - Trutnov začne fungovat pravidelnější tzv. taktová doprava.
"Současná železniční infrastruktura bohužel omezuje možnosti vylepšování jízdních řádů. Všechny změny, o nichž víme, že by cestujícím vyhovovaly tak není možné ihned zapracovat.", říká jednatel společnosti OREDO Ing. Vladimír Záleský.
Královéhradecký kraj je například jedním ze dvou krajů v CŘ, který má pouze jednokolejné tratě. Protijedoucí vlaky na nich se musí křižovat ve stanicích, kde je často zabezpečovací zařízení z počátku minulého století a tudíž celý proces trvá neúměrně dlouho. "Přestože se nám na optimalizovaných územích daří dosahovat nárůstu v počtu cestujících vede omezený počet stanic na jednokolejné trati vždy k omezeným možnostem při tvorbě jízdního řádu. Někdy tak není možné vytvořit požadované přípoje nebo přesně přizpůsobit polohu vlaku místním potřebám.", říká Ing. Pavel Matouš, hlavní technolog společnosti OREDO, který má proces přípravy jízdních řádů na starosti.
"Za posledních sto let se na území Královéhradeckého kraje nepostavil - vyjma nákladní spojky do Opatovické elektrárny - ani metr nové trati. Také do zkvalitňování železniční infrastruktury se příliš neinvestovalo. Nyní je cílem zlepšit možnosti železnice tak, aby se drážní doprava mohla stát součástí páteře krajské regionální dopravy.", říká Záleský. Proto OREDO spolu s Českými drahami a společností Viamont zvažuje a vyhodnocuje investice do železniční infrastruktury.
............
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama