Lidé pod Táborem si stěžují kvůli špatné dopravě

22. června 2007 v 18:02 |  oredo a reakce na ně
Kyje - Za katastrofální označují veřejnou dopravu lidé z vesnic pod Táborem. Obyvatelé Kyjí a dalších obcí se jen těžko smiřují s tím, že koncem minulého roku přišli o vlakové spoje, které zde fungovaly desítky let. Pokud někteří z nich doufali, že se od března situace zlepší, tak marně.
"Vlaky jezdí stále špatně a od březnové úpravy jízdních řádů se na tom bohužel nic nezměnilo. Situaci se snažíme řešit, jednáme s krajem, ale nikam to zatím nevede. Lidem to komplikuje život, protože mají velké problémy, aby se dostali do práce," říká starosta Kyjí Vlastislav Socha. "Vlaky by měly sloužit cestujícím, a ne obráceně," posteskl si.

Drážní spojení podle něj fungovalo ke spokojenosti místních obyvatel desítky let, jenže od loňského prosince je všechno jinak. To potvrzují i časté stížnosti některých obyvatel na krajský úřad, který si u Českých drah objednává rozsah pravidelné vlakové dopravy pro celý region.

"Lidé z krajského úřadu by si měli na vlastní kůži vyzkoušet, co tady provedli. Kvůli změnám, které navrhli, se občané z Lomnice nemají jak dostat do práce do Kněžnic, z Nové Vsi do Rovenska, z Jivan do Lomnice a z Kyjí do Turnova nebo z Cidliny do Semil. Paní z Cidliny dokonce vstává ve tři hodiny ráno, aby se pěšky dostala včas do Kněžnic, odkud jede autobusem do Jičína a pak dalším do Semil. Tohle přece není život," zlobí se Jaroslava Knapová z Kyjí.

Ani cestování autobusem prý není ideální a doprava osobním autem kvůli rozpadajícím se silnicím už vůbec ne. "Jsme tu jako na konci světa a nikde není žádné dovolání," stýská si Knapová.

Kyje a okolní obce tak zřejmě doplácejí na to, že se nacházejí na rozhraní dvou krajů - Libereckého a Královéhradeckého -, což nepřímo potvrzují i někteří úředníci.

Část tratě z Libuně do Lomnice je sice z důvodu úspor a organizačních přesunů znevýhodněna, avšak podle Tomáše Jurčeka z krajské dopravní společnosti Oredo umožnily změny kvalitnější spojení na jiných a mnohem více využívaných tratích.

"Zásadní změny v jízdních řádech se provádějí vždy ke konci roku. V nejbližší době budeme s Libereckým krajem jednat o rozsahu a způsobu organizace pravidelné dopravy v tomto úseku, protože obslužnost zdejšího území zčásti obstarává i Liberecký kraj," vysvětluje Jurček. "Pravdou je, že se dodatečně objevily specifické dopravní požadavky z některých obcí, těžko ale můžeme vyhovět všem požadavkům ze všech míst. Konkrétně třeba z Kyjí loni přišly připomínky až v září, což bylo pozdě, abychom je mohli nějak zapracovat," dodává.

Jak tedy bude vypadat jízdní řád v prosinci, zatím netuší. Obce tak těžko mohou mít jistotu, že se něco zlepší.

"U nás žije padesát obyvatel, proto chápu, že tady nebude nikdy jezdit velký počet spojů. Nám postačí, když se lidé dostanou ráno do práce a žáci do škol a pak zase v rozumném čase zpátky," přeje si starosta Socha. Úplně stejně se vyjadřuje i starostka Libuně Helena Červová. "Nám nejde o zvýšení počtu vlakových spojů, ale aby se posunuly časy odjezdů a příjezdů tak, že se lidé dostanou bez problémů do zaměstnání a děti do škol a zpět."

Ne ze všech radnic kolem Tábora však zaznívá kritika. Například město Železnice si podle starostky Olgy Jakubcové od konce minulého roku nemůže na vlakovou dopravu stěžovat. "V případě Železnice je nabídka spojů opravdu dostatečná, bohužel to ale neplatí pro naše obyvatele ze spádové Cidliny," potvrzuje železnická starostka. Proto například navrhuje, že by si obce společně za přispění kraje mohly pořídit mikrobus, který by cestující podle potřeby pravidelně rozvážel. Kraj by se této možnosti podle Jurčeka zřejmě nebránil. (jn)

(16.03.2007) Nové noviny
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama