Jízdní řády mají být lepší, ne všude s tím ale souhlasí

17. června 2007 v 2:23 |  média
Nové noviny (15.12.2006)
Jičínsko - Nové jízdní řády, které vstoupily v platnost minulý víkend v celém Česku, podle prohlášení Hradeckého kraje nabízejí cestujícím lepší spojení. Ne všude jsou však lidé z nové úpravy vlakových spojů právě nadšeni.

"Jednou z hlavních změn na železnici je rozšíření taktové dopravy na trati z Trutnova do Chlumce nad Cidlinou. V případě jičínského okresu to znamená, že jsou v Ostroměři lépe zajištěny pravidelné návaznosti spojů z Hradce Králové do Jičína," uvedl Tomáš Jurček ze společnosti Oredo. Ta už několik let organizuje veřejnou dopravu v Královéhradeckém kraji.

"Chtěl bych pochválit kraj za to, jakým způsobem upravil vlakový jízdní řád. Čekám ještě na další ohlasy lidí, ale třeba spojení s Prahou a Novou Pakou se podle mě zlepšilo," říká například starosta Lázní Bělohradu Pavel Šubr.

Objevila se ale i kritika, konkrétně obyvatelé Kyjí a Cidliny si stěžují, že po zrušení vlaku na hranici mezi Libereckým a Hradeckým krajem zůstali takřka odříznuti od okolního světa.

"Nový jízdní řád, v tomto případě na trati mezi Lomnicí nad Popelkou a Libuní, jsme stejně jako v dalších místech regionu projednávali s obcemi. Požádali jsme jejich zástupce, aby před rozhodnutím o další existenci vlaku udělali mezi občany průzkum, jestli je o něj zájem. Měli dostatek času nám dát vědět, jestli má být objednán. Netvrdím, že by k tomu došlo, ale mohli jsme se pokusit na něčem dohodnout. Obce se ale nevyjádřily," tvrdí Jurček.

Podle něj jde zatím o jediný specifický dopravní požadavek, který se po zavedení nového grafikonu v kraji objevil.

Pro příští rok se prý Oredo pokusí se sousedním Libereckým krajem dohodnout na případné změně. "Měli bychom se dohodnout na celkovém způsobu organizace nejen železniční, ale i autobusové dopravy v úseku mezi Lomnicí a Libuní. Nedomníváme se ale, že by došlo k vážnému omezení dopravní obslužnosti, je zde několik párů školních autobusů," řekl Jurček.

Jedinou větší redukcí železniční dopravy na Jičínsku bylo snížení počtu vlakových spojů na trati mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem, místo třinácti jich jezdí dvanáct. Na některých místech se změnila časová poloha odjezdů vlaků, například z Turnova, respektive Jičína. Důvodem prý bylo zajištění lepší návaznosti na vlaky do Liberce, případně na Prahu a také omezení souběhu autobusů a vlaků, které nyní jezdí pravidelně v mezičasech. (jn)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama