Jednání o prvním návrhu vlakového jízdního řádu na trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno - červen 2006

19. června 2007 v 12:02 |  oredo a reakce na ně



ZÁZNAM Z JEDNÁNÍ




Předmět/úkol:
Jednání o prvním návrhu vlakového jízdního řádu na trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno

Místo: Dětenice

Datum: 6. 6. 2006


Přítomní: Ing.Záleský jednatel společnosti OREDO
Ing. Jurček OREDO, technolog
p. Kadachová Středočeský kraj
Ing.Vaněk České Dráhy Praha
p.Regner předseda výboru pro dopravu KHK
Ing. Štěpán zastupitel KHK, člen dozorčí rady
Ing. Čermák Transcentrum - bus
Ing. Hanzlík ČSAD Semily
Ing. Moravčík KC ČD Hradec Králové
p. Entler KC ČD Hradec Králové
pí Slavíková Město Kopidlno
p. Komárek Město Kopidlno
pí. Šimůnková Město Libáň
p. Steklý Obec Rabakov
p. Žďárský OÚ Rokytňany
p. Vališka Obec Dětenice
pí Štěpanovská Obec Dětenice
pí Svobodová Obec Dětenice

Projednávané téma:
V úvodu jednání pan Záleský seznámil přítomné se záměrem Královehradeckého kraje neobjednat vlakovou dopravu v pracovních dnech na trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno od GVD 2006/07. Uvedl, že na základě odborného posouzení železničních tratí provedeného společností OREDO je tato trať v uvedena ve 4.kategorii (tj. trať s minimálním významem pro osobní dopravu). Dále sdělil, že společnost OREDO je připravená analyzovat a případně zapracovat připomínky do konečné podoby doplňkového autobusového řádu.
Pan Regner sdělil, že stávající provoz na trati 063 je vzhledem velmi nízkému využití ze strany cestujících značně nákladný a k pokrytí stávajících přepravních potřeb by stačilo využití autobusu.
V úvodu jednání pan Vališka předal jednateli společnosti OREDO petici, ve které občané nesouhlasí s omezením provozu na trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno.
Pan Vališka vysvětlil, že dle jeho názoru je důvodem nízkého využívání vlaků redukce počtu vlakových spojů v minulých letech a nepřípoje vlaků ve stanici Kopidlno a Dolní Bousov na vlaky jedoucí do Jičína, Nymburka resp. do Mladé Boleslavi.
Paní Kadochová seznámila přítomné se záměrem Středočeského kraje neobjednat regionální dopravu na trati 063 v pracovní dny od GVD 2006/07 z důvodu velmi nízkého využiti ze strany cestujících.
Pan Vališka se obává zhoršení životního prostředí a stavu silničních komunikací v důsledku omezení železniční dopravy.
Ing. Záleský sdělil informace o finančních nákladech na provoz trati 063 po území Královehradeckého kraje. Uvedl, že stávající náklady na provoz trati 063 pro JŘ ČD 2005/06 jsou ve výši cca 3 150 000 Kč. Finanční náklady na víkendovou osobní vlakovou dopravu v prvním návrhu JŘ ČD 2006/07 byly vyčísleny ze strany ČD na cca 534 000 Kč. V případě objednávky 4 párů vlaků v pracovní dny po území KHK by náklady činily cca 1 810 645 Kč.
Ing. Jurček představil přítomným návrh doplňkového autobusového jízdního řádu a vyzval přítomné k vznesení přepravních požadavků.
Ing. Jurček sdělil, že nejvýznamnějším přepravním požadavkem na této trati je zajištění školáků z Dětenic do Dolního Bousova.
Pan Šesták navrhl , že obce zpracují své přepravní požadavky.
Obec Rabakov požaduje, aby spoj č. 260080/4 byl v provozu i o prázdninách.
Zástupce dopravce ČD informoval přítomné o jednotlivých segmentech osobní dopravy, provozované a.s. ČD a o systému objednávání této dopravy v rámci závazků veřejné služby. K problematice zachování současného stavu, popř. i rozšíření regionální osobní dopravy na trati 063 uvedl, že dopravce ČD může tyto požadavky realizovat tak jako doposud, podmínkou je ovšem zahrnutí této dopravy do objednaného dopravních výkonu v rámci ZVS (kalkulace ve dvou variantách byla společnosti OREDO předložena). V případě, že by byl zájem objednání spojů realizovat jiným subjektem než krajem, je možno uzavřít i smluvní vztah s takovým subjektem. Pro další jednání předloží ve spolupráci se Středočeským krajem nabídku tras spojů na trati 063, které, by bylo možné realizovat v JŘ 2006/7.
Zástupce obce Rokytňany souhlasí s návrhem doplňkové autobusové dopravy.
Na závěr jednání Ing. Štěpán vyzval přítomné zástupce obcí, aby vypracovali souhrnný přehled svých přepravních požadavků. Na základě tohoto přehledu společnost OREDO vytvoří takový model dopravní obslužnosti, která bude obcím v maximální míře vyhovat.
Řešení, úkoly:
Pan Entler sdělil, že ve stávajícím jízdním řádu ČD 2005/06 jsou v naprosté většině případů návaznosti vlaků z tratě 063 v Dolním Bousově i v Kopidlně. Pan Jurček podotkl, že při přepravě z Dětenic do Mladé Boleslavi cestující využívají přímého a rychlejšího autobusového spojení
Ing. Hanzlík sdělil, že k zajištění přepravních požadavků v souvislosti s omezením provozu na trati 063 stačilo nízkokapacitní vozidlo. Dále připomněl, že v současné době jsou na autobusové dopravce kladeny velmi přísné požadavky na splnění emisních předpisů. V současné době je při provozu autobusů a nutností plnit emisní limity ekologická zátěž na životní prostředí srovnatelná a v některých případech příznivější u autobusové dopravy než u železniční dopravy.
Ing. Jurček sdělil, že doplňková autobusová doprava nebude představovat enormní zátěž pro silniční komunikace v porovnání se zatížením silnic nákladními automobily.
Ing. Jurček uvedl, že rozšíření provozu je plně v kompetenci Středočeského kraje na jehož území je tento spoj veden.
Obce zašlou své přepravní požadavky na adresu společnosti OREDO do konce června.
OREDO zpracuje nový model dopravní obslužnosti pro daný region do konce července.

Závěr: Zástupci Středočeského a Královehradeckého kraje se s obcemi dohodli na dalším projednávání způsobu realizace dopravní obslužnosti v souvislosti s optimalizací dopravní obslužnosti v okruhu trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno od GVD 2006/07.

Zapsal: Ing. Jurček




 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama