Hrozba zrušení vlaků mezi Bakovem a Kopidlnem trvá

16. června 2007 v 18:54 |  média
(Boleslavský deník - Jan Laštovička)
Stále není jisté, zda bude na trati Bakov - Dolní Bousov - Kopidlno zachována regionální vlaková doprava. Středočeský kraj je sice ochoten tuto trasu opět zafinancovat, jenže totéž očekává i od Královéhradeckého kraje. Pokud královéhradecké zastupitelstvo svůj podíl neschválí, hrozí, že cestující o vlaky přijdo


Mladoboleslavsko - Jak už jsme v Boleslavském deníku informovali, na železniční trati Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov - Kopidlno hrozí zrušení všech čtrnácti regionálních spojů denně. Ani jednání na konci minulého týdne v Dětenicích příliš nenapovědělo, zda vlaky budou na této trase jezdit i nadále. Cestující možná doplatí na to, že na trase Bakov - Kopidlno jezdí vlaky přes území dvou krajů.
"Naším zájmem je zachovat všech stávajících sedm párů vlaků denně," zdůraznil spoluorganizátor jednání v Dětenicích a zastupitel města Kopidlna, který má na starosti dopravu, Ladislav Komárek. Vše záleží na tom, zda se Středočeský a Královéhradecký kraj dohodnou na financování. "Na této trati preferujeme železniční dopravu před autobusovou a peníze jsme ochotni do ní opět vložit," ujistil mluvčí středočeského krajského úřadu Martin Kupka. Ani to však nemusí stačit. O svém podílu financování totiž teprve budou rozhodovat zastupitelé Královéhradeckého kraje. "Pokud by Královéhradecký kraj nebyl ochotný peníze uvolnit, budeme muset hledat jiné řešení, tedy například náhradní autobusovou dopravu," řekl Kupka.
Nemusí to tudíž dopadnout tak, jak se domnívá starosta města Dolní Bousov Josef Vynikal. "Jestliže peníze dá pouze Středočeský kraj, mohly by vlaky jezdit jen do Rabakova, poslední zastávky ve středních Čechách, a dál by navazovaly autobusy," usoudil Vynikal. I toto řešení mu však připadá nesmyslné a pro cestující zbytečně komplikované. Jenže kraje se podle předsedy Odborového sdružení železničářů na Mladoboleslavsku Libora Šimůnka nemohou dohodnout. "Středočeský kraj chce zaplatit, jen když zaplatí Královéhradecký kraj, a naopak," tvrdí Šimůnek. Cestujícím tedy nejspíš nezbývá než doufat, že když je Středočeský kraj ochoten svůj podíl do vlakových spojů vložit, stejně se zachová i Královéhradecký kraj.
"Jízdné na této trati pokryje třicet čtyřicet procent nákladů, možná ani to ne," spočetl mluvčí Českých drah Aleš Ondruj. Každý ze spojů využívá zhruba patnáct až dvacet cestujících.
Výsledek současných jednání obou krajů pocítí cestující od poloviny prosince letošního roku. Od té doby má totiž platit nový jízdní řád na další rok. Jenže o podobě jízdního řádu od prosince do prosince se musí rozhodnout již v nejbližší době.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama