dvě varianty řešení březen 2007

17. června 2007 v 16:37 |  oredo a reakce na ně
Řešení dopravní obslužnosti obcí ležících na trati 063
Dolní Bousov - Kopidlno pro JŘ 2007/08
Varianta I - Náhrada vlakové osobní regionální dopravy na trati 063 Dolní Bousov - Kopidlno autobusovou dopravou - pouze pracovní dny
Varianta II - Zachování současného rozsahu regionální osobní dopravy na trati 063 Kopidlno - Dolní Bousov


První varianta způsobu zajištění dopravní obsluhy tohoto území navrhuje nahradit stávající počet vlakových spojů v pracovních dnech (v úseku Kopidlno - Dolní Bousov se jedná obousměrně o 12 vlakových spojů) stejným počtem autobusových spojů. Autobusové spoje by cestující (stejně jako nyní vlak) přepravovaly k železničním stanicím v Kopidlně a Dolním Bousově. V těchto stanicích by bylo možné přestoupit na vlaky na trati 061 Jičín - Nymburk nebo 064 Mladá Boleslav - Stará Paka. Zajížděním autobusů k železničním stanicím, a zde vytvořeným návaznostem na vlaky by pro obyvatele Dětenic, Kopidlna, Libáně nebo Rokytňan nedošlo ke ztrátě spojení při případných cestách na delší vzdálenosti. Konkrétně ve stanici Kopidlno by bylo možné přestoupit na vlaky jedoucí do Jičína nebo Nymburka ve stanici Dolní Bousov zase na vlaky jedoucí do Mladé Boleslavi nebo Libuně. Tyto vlaky mají dále v Mladé Boleslavi, Nymburce nebo Jičíně další návaznosti na jiné vlaky např. do Hradce Králové, Liberce nebo Prahy. O víkendech se vzhledem k zachování víkendové turistické dopravy počítá s objednáním železniční dopravy ve stávajícím rozsahu.
Vzhledem ke stávajícímu umístění autobusových zastávek v centrech měst a obcí se předpokládá při zvolení varianty I zvýšení kvality dopravní obsluhy regionu (např. obyvatelé města Libáně jehož vlaková zastávka leží 2 km od centra města budou mít po celý den zajištěnu nabídku spojení přímo z náměstí do Kopidlna nebo Dolního Bousova, kde budou mít možnost přestoupit na další vlaky)
Varianta II - Zachování současného rozsahu regionální osobní dopravy na trati
063 Kopidlno - Dolní Bousov
Druhá varianta zajištění dopravní obsluhy daného území počítá se zachováním stávajícího rozsahu vlakových spojů v úseku Kopidlno - Dolní Bousov.
Finanční vyjádření obou navržených variant
Materiál Oredo s.r.o. ,9.3.2007
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama