Dětenické setkání červen 2006

19. června 2007 v 12:06 |  aktivity na záchranu
Obec Dětenice, Dětenice 141, 507 24 Dětenice
Věc: Zápis ze setkání zástupců obcí s firmou "OREDO" a zástupci Královéhradeckého kraje
ohledně zachování vlakového spoje 063 Bakov n.J-Kopidlno

V Dětenicích 29.6.2006
Přítomni: viz. presenční listina
Průběh jednání:
  • Jednání zahájil pan Regner, uvítal přítomné a předal slovo panu Jurčekovi z firmy OREDO.
  • Pan Jurček vyzval přítomné, aby se vyjádřili k návrhu zachování vlakových spojů v počtu 4 páry vlaků, zejména pak k potřebám obyvatel (časové polohy).
  • Starosta obce Dětenice pan Vališka seznámil přítomné s usnesením zastupitelstva obce Dětenice, které požaduje zachování vlakových spojů v rozsahu min. roku 2005/2006. Dále předal firmě OREDO písemné vyjádření obcí Dětenice, Libáň, Kopidlno, Rokytňany a majitele zámku Dětenice, kde všichni s výjimkou obce Rokytňany apelují za zachování vlakových spojů v plném rozsahu. Vyjádření jsou přílohou zápisu. Dále upozornil, že na jednání s náměstkem panem Kuříkem byl informován o neobjednání vlakových spojů na trati 063 ze strany středočeského kraje. O tomto rozhodnutí nebyly informovány obce ležící na trati ve středočeském kraji a naopak na společném jednání v Neratovicích byly informovány, že středočeský kraj tento spoj bude plně podporovat. Z těchto nejasností se dnešního jednání zúčastnili zástupci měst Bakov n.J. a Dolní Bousov. Paní Kadachová telefonicky dne 28.6.2006 potvrdila záměr středočeského kraje vrátit se k původnímu rozhodnutí tj. vlakové spoje v plném rozsahu objednat a prosí zástupce královéhradeckého kraje, aby tak také učinili. Doporučuje další jednání o optimalizaci spojení vést v lednu 2007.
  • Pan Jurček upozornil, že jednání má být vedeno v duch potřeb občanů.
  • pan Regner by se rád domluvil i o autobusových spojích
  • pan Vališka upozornil, že nemůže vést jednání v nesouladu s rozhodnutím zastupitelstva obce
  • Pan Regner apeluje z důvodu finančních na dohodu o náhradě vlaků autobusy
  • Paní Čermáková z Bakova n.J. se ptá jestli lidem pomůžeme, když vlakem dojedou do Rabakova a tam přestoupí na autobus, co návaznost.
  • pan Jurček se ptá zástupců obcí, kam chtějí občany svážet, nejednáme o zamítnutí dopr.obslužnosti, ale o co nejefektivnějším využití
  • paní Šimůnková z Libáně na jednání v Hradci Králové upozorňovala, že spoje nenavazují, poslední vlak navržený v 16,00 hodin nevyhovuje. město Libáň je za zachování vlaků v současné podobě
  • pan Šolc z Dětenic navrhuje zachovat vlaková spojení do doby integrace spojů
  • pan Regner navrhuje autobusy, upozorňuje, že autobusy nenabízejí některým vrstvám obyvatel slevy
  • paní Šimůnková žádá o vyčíslení nákladů
  • paní Čermáková avizujete, že KÚ nemá finanční prostředky, ale jaké finanční zatížení padá na obce, kraj obce stále více zatěžuje. Jednal někdo se středočeským krajem. Proč to ve středočeském kraji jde, objednat vlakovou dopravu v plném rozsahu a v královéhradeckém kraji ne.
  • Pan Landa místostarosta Bakova n.J. upozorňuje, na havarijní stav silnic. Přijel z Bakova nejkratší cestou po silnicích III. a II. třídy a ptá se jak dlouho silnice vydrží. Jediná šance je přesunout dopravu na koleje, je to i ekologické. Místní občané Bakova a okolí mají zájem cestovat právě vlakem i dále.
  • Pan Regner pořád jste nám nedali požadavek.
  • Paní Šimůnková pořád je dáváme dokola stejně.
  • Pan Vališka navrhuje pro jednání v příštím roce jsme ochotni dělat i vlastní průzkum. Vlakovou obslužnost a její současnou finanční nevýhodnost musí řešit i vláda a misnisterstvo dopravy. Myslím si, že i strana zelených, která má zájem o ministerstvo dopravy má stejný názor jako já.
  • Pan Penc vysvětlil, že současné hledisko je hlavně ekonomické a tato skutečnost se může politickým rozhodnutím (např. daně) rázem změnit. Všechny strany, které vstoupily do voleb jednoznačně preferují vlakovou dopravu. Nechcete slyšet základní argument, že obce chtějí věcně jednat v budoucnu. Stále Vám říkají, že nechtějí vlaky rušit. přineste skutečný ekonomický rozbor, slyším, že jste ho nedali.
  • Pan Jurček chceme zajistit co nejlepší nejefektivnější spojení.
  • Paní Čermáková upozornila, že ji zaráží že o trati na území dvou krajů se jedná odděleně. na malé obce vše dopadne, pomozte jim, přeci není možné, aby se nenašly dva miliony korun, z větší části je trať ve středočeském kraji.
  • Pan Štěpán upozornil, že kr.hradecký kraj má čtvrtým rokem na starosti dopravní obslužnost. Objem finančních prostředků je stagnující, ceny pohonných hmot rostou. Situaci je potřeba řešit okamžitě za stejné finance.
  • Pan Vališka vyzval zástupce českých drah, aby vyčíslil nárůst cen oproti loňskému roku.
  • Pan Moravčík upozornil, že nárůst ceny nafty je z 19,- Kč na 24,- Kč za litr, přesto ve svých návrzích cenu za kilometr přepravného nepovyšují. Jsme na úrovni 60-70% konkurenčních přepravců. Cenová nabídka drah je pro zachování spojů 2,6 mil Kč a pro variantu 4 páry spojů 1,8 mil Kč.
  • Pan Penc se zeptal zástupců KHK, jestli by v rozpočtu nenašli 800 tis. Kč.
  • Pan Landa se zeptal, jestli někdo také vyčíslil přesun hmot po kolejích vzhledem k zátěži na silnice.
  • Pan Regner je též zastáncem preference vlaků v nákladní dopravě a vyzval přítomné, aby toto apelovali směrem k vládě popř. k zastupitelstvu kraje.
  • Pan Penc vyzval k domluvě, že vlaky se objednají v plném rozsahu a řešme finanční situaci z jiných zdrojů.
  • paní Šimůnková se zeptala zda počítají s financemi na opravy silnic.
  • Pan Šolc těžko zastupitelstvo obce vysvětlí lidem proč do Rabakova se doprava neomezuje a od Rabakova ano. I já jsem přesvědčen o snížení daně u vlakové dopravy v budoucnosti.
  • Paní Čermáková otevřela problematiku ceny jízdenky za náhradní autobusovou dopravu a přerušení jízdy vlakem.
  • Pan Landa má zkušenosti z jihu Čech, kde vlaková doprava je organizována bez problémů, přestože je ztrátová.
  • Pan Jurček upozornil na to, že jejich návrhy jsou posuzovány ze 16-ti hledisek.
  • pan Vališka podotkl, že se studií nebyla obec nikdy seznámena a omezení dopravy jsme náhodou zjistili přes internet a občany.
  • Pan Štěpán sdělil, že nemá firma OREDO mandát na objednání vlaků v plném rozsahu. Můžeme schválit pouze 4 vlakové spoje. vaše podněty předáme zastupitelstvu kraje.
  • pan Regner navrhl ukončení jednání s tím, že je třeba udělat politické rozhodnutí zda zastupitelstvo královéhradeckého kraje uvolní z rozpočtu příslušnou částku.
  • Pan Vališka upozornil, že jednání o dopravní obslužnosti by se mělo vést spíše v duch posilování spojů a optimalizace i vzhledem k rostoucímu turistickém ruchu.
  • Pan Šesták, starosta z Libáně, zdůraznil, že královéhradecký kraj je i Jičínsko. Silnice jsou přetížené, hlavně dopravou do závodu Cadence Innovation.
  • Paní Čermáková upozornila na to, že by měly být obce a města včas informovány o plánovaných změnách.
  • Pan Penc navrhl možnost využití dotací z EU.
  • Paní Čermáková znovu připomněla jednání z května 2006 v Neratovicích, kde o omezování dopravy na trati 063 nebyla řeč.
  • Pan Vališka shrnul jednání s tím, že obce podají žádost na krajské zastupitelstvo a hejtmanovi Královéhradeckého kraje ing. Pavlu Bradíkovi, aby kraj finančně podpořil zachování vlakových spojů minimálně v rozsahu roku 2005/2006.
Zapsala: Štěpanovská
Ing. Radomír Vališka
starosta obce
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama