Dětenické setkání březen 2007

19. června 2007 v 11:23 |  aktivity na záchranu
Obec Dětenice, Dětenice 141, 507 24 Dětenice
zastoupená starostou obce ing. Radomírem Vališkou
tel.: 493596007, 725081036,603874846, e-mail:detenice@iol.cz, www: http://detenice.wz.cz, IČ:00271471, č.ú. 1163237349/0800
Věc: Zápis ze setkání zástupců obcí ohledně zachování vlakového spoje 063 Bakov n.J-
Kopidlno
V Dětenicích 1.3.2007
Přítomni: viz. presenční listina
Průběh jednání:
1. Jednání zahájil pan Vališka (starosta Dětenice), uvítal přítomné.
  • Omluvil účast města Bakov n.J. a objasnil jejich zájem se k jednání vyjádřit.
2. Pan Vališka úvodem seznámil přítomné s historií jednání o zachování trati 063 Kopidlno-Bakov n.J. v roce 2006
  • březen 2006 informace na internetu o zrušení vlakových spojů ve všední den v úseku Rabakov -Kopidlno
  • 19.4.2006 obec Dětenice oslovila náměstka Královéhradeckého kraje p. Kuříka s žádostí o zachování vlakových spojů v rozsahu roku 2005-2006
  • Petice občanů za zachování vlakových spojů v rozsahu roku 2005-2006
  • 13.6.2006 jednání obcí za účasti zástupců firmy OREDO (koordinátor veřejné dopravy Královéhradeckého kraje) a Středočeského kraje (p.Kadochová). Jednání bylo v zásadě neúspěšné, objevily se i pokusy manipulovat se zápisem ze strany fy OREDO
  • 29.6.2006 další jednání ohledně zachování vlakových spojů. Firma OREDO má mandát pouze na zachování čtyř spojů (dva motory), to obcím nevyhovuje s výjimkou obce Rokytňany, která preferuje autobusové spoje. Podněty předá zastupitelstvu kraje.
  • obce podaly žádost na krajské zastupitelstvo a hejtmanovi Královéhradeckého kraje ing. Pavlu Bradíkovi, aby kraj finančně podpořil zachování vlakových spojů minimálně v rozsahu roku 2005/2006.
  • slíbené jednání v srpnu neproběhlo
  • září 2006 jednání s náměstkem Královéhradeckého kraje p. Kuříkem, obce přichází s dalším návrhem zajistit provoz tratě jedním motorem, což přináší úspory cca 500 000 Kč. V případě zachování původní dopravy v rozsahu roku 2005-2006 předběžně připouští i finanční příspěvek, max. do 200 000,- Kč. V této době však Rada Královéhradeckého kraje již rozhodla o zrušení vlakových spojů ve všední dny a o nahrazení spojů autobusovou dopravou.
  • 14.9.2006 zastupitelstvo Královéhradeckého kraje schvaluje zachování dopravní obslužnosti na trati 063 (jeden motor, 2x 6 spojů)
  • již 14.9.2006 jsou s firmou OREDO projednávány některá narušení návaznosti na další spoje (Kopidlno, Dolní Bousov), ty však nejsou do dnešní doby vyřízeny
3. Dále vystoupil pan Komárek (město Kopidlno), p. Kuřík celkem bez problému prosadil variantu jednoho motoru, ušetření 500 000 Kč
4. Pan Vališka vysvětlil, že ztrátovost vlaků vyplývá z nesmyslné kalkulace, kde náklad na jeden km autobusu je cca 28 Kč a na jeden km vlaku cca 56 Kč. Náklady započítávané do kalkulace vlaku nejsou v nákladech autobusů. Takové náklady nelze porovnávat.
5. Pan Tlášek (starosta Sobotka) považuje zajištění vlakové dopravy pouze v so a ne za nesmyslné.
6. Pan Šolc (Dětenice) upozornil na to, že léta se mluví o zrovnoprávnění obou doprav. Budou-li nastaveny podmínky stejně, situace se otočí a autobusy budou mít větší náklady.
7. Pan Šperling (Sobotka) se domnívá, že lepší by bylo lidi navážet k vlakům a nedělat studie jen přes počítač.
8. Pan Komárek upozornil přítomné, že jedná s Českými drahami o změnách v grafikonech tak, aby existovala návaznost spojů v Kopidlně (spoj 15811). Jednání je neúspěšné.
9. Pan Tlášek dříve bylo potěšením jet vlakem na St. Paku, nyní jsou spoje tak rozvázány, že se pouze čeká.
10. Pan Šolc upozornil, že nejsou zajištěny přípoje v Dolním Bousově (viz. příloha).
11. Pan Táborský (starosta Kopidlno) stav trati je ve velmi dobrém stavu, opraveno cca před 20-ti lety. Osobní dopravou netrpí. Minimální náklady na údržbu a opravy (nejsou nutné větší investice). I to je důvod k zachování dopravy na této trati v plném rozsahu.
12. Pan Komárek oprava zastávky Psinice stála okolo 3 mil. korun a téměř v zápětí přišly rozhodnutí o omezení provozu.
13. Pan Vynikal (starosta Dolní Bousov) objasnil postup schvalování celkového příspěvku na dopravu krajským zastupitelstvem.
14. Pan Táborský nerozumí tomu proč se vyžaduje finanční pomoc od obcí, dopravní obslužnost zajišťuje kraj. Připomíná to situaci s financováním přenesené působnosti (výkon státní správy), kdy obce musí dotovat stát více jak 40 % ze svých rozpočtů.
15. Pan Nešněra (starosta Rožďalovice) informoval, že od 1.3.2007 je zaveden ve Středočeském kraji integrovaný systém (taktová doprava)
16. Závěr jednání:
  • zástupci obcí nesouhlasí se současným stavem zajištění dopravní obslužnosti na trati 063 Kopidlno-Bakov n.J..
  • navrhují vrátit dopravní obslužnost na trati 063 Kopidlno-Bakov n.J. na úroveň roku 2005/2006, s tím že grafikony je třeba zpracovat tak, aby existovala návaznost spojů v Kopidlně, Dolním Bousově i v Bakově n.J. Sladěním grafikonů se zásadním způsobem zvýší využití spojů.
  • odmítají finančně přispívat na zajištění spoje, protože neexistují prokazatelně oprávněné důvody.
Zapsala: Štěpanovská
Ing. Radomír Vališka
starosta obce
Příloha č.1: Výčet nevyhovující návaznosti spojů
Stanice Dolní Bousov:
1. vlak 16401 od MB do St.Paky příjezd: 5.52 odjezd: 5.53
vlak 15801 od Bakova do Kopidlna příjezd: 5.56 odjezd: 5.58
2. vlak 15804 od Kopidlna do Bakova příjezd: 11.47
návaznost na MB až 12.55
3. vlak 15809 od Bakova do Kopidlna příjezd: 13.13 odjezd: 13.14
vlak od MB přijede již v 11.51 (1,5 h čekání)
vlak na Sobotku jede 14.07
4. vlak 15806 od Kopidlna do Bakova příjezd: 14.34 odjezd: 14.35
žádný přípoj na Sobotku a MB
5. vlak 15811 od Bakova do Kopidlna příjezd: 15.31 odjezd: 15.34
bez přípoje Libuň 15.11
MB 15.18
6. vlak 15808 od Kopidlna do Bakova příjezd: 16.52 odjezd: 16.53
bez přípoje St.Paka 16.38
MB 16.36
7. vlak 15812 od Kopidlna do Bakova příjezd: 19.42
dlouhé čekání (škodovka) MB 20.54
Stanice Kopidlno:
1. vlak 15811 od Bakova do Kopidlna bez přípoje Nymburk i Jičín
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama