Další železniční tratě, na kterých hrozí v nejbližších letech zastavení pravidelného provozu osobní železniční dopravy:

17. června 2007 v 23:37 |  jizdní řády

063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno

V úseku Rabakov - Kopidlo byl v návrhu JŘ 2006/2007 omezený provoz! (vlaky měly jezdit jen v sobotu a v neděli)

Problém tratě č.063 je její umístění - leží na území 2 krajů (Královehradecký a Středočeský). Stačí aby jeden z nich neobjednal základní dopravní obslužnost a je ohrožena existence celé tratě.
Nakonec se kraje dohodly a vlaky od 10. prosince 2006 na trať vyjely, ale co bude příští rok, to zatím nikdo přesně neví. Situaci na trati 063 budeme sledovat.
  • délka tratě: 41 km
  • délka úseku Rabakov - Kopidlo: 15 km
  • maximální traťová rychlost: 60 km/h
  • průměrná rychlost osobního vlaku: 38,5 km/h
  • maximální sklon tratě: 20,2 ‰
  • počet párů osobních vlaku v JŘ 2005-2006:
    - 6x (pracovní dny)
    - 4x (Sobota)
    - 3x (Neděle)

  • návrh v JŘ 2006-2007:
    - 0x (pracovní dny) - BEZ PRAVIDELNÉ OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY
    - 3x (Sobota a Neděle)
    - náhled na návrh jízdního řádu pro trať č. 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Matouš Pavel Matouš | 18. června 2007 v 9:12 | Reagovat

Věřím, že fandové si trať budou moci projet o víkendu. Místní zase ocení, že na vlak nebuou muset chodit daleko. Víkendový provoz v Královéhradeckém kraji může dlouhodobě fungovat. Viz tať 043.

2 Honza Honza | 18. června 2007 v 16:02 | Reagovat

Pokud zaměstnanci firmy OREDO chtějí organizovat dopravu proto, aby si "fandové mohli o víkendu trať projet", pak pochybuji o jejich zdravém rozumu a tvrdím, že už dávno měli být nezaměstnáni vůbec (a rozhodně už je měl zřizovatel té firmy "hnát bičem"): zjevně totiž vědomě zamlčují (že by si to neuvědomovali, tomu nevěřím), že náklady na údržbu trati se redukcí dopravy příliš nezmění, a tak je budou nakonec muset zaplatit stejně, a to v podstatně vyšší částce za "objednané" víkendové vlaky a vlakové kilometry. Úspora v podobě nižších nákladů na autobusovou dopravu vedenou v pracovních dnech místo dopravy železniční se tak do značné míry rozplyne právě v těchto vyšších nákladech na víkendové vlaky (a ty proto budou posléze právě z důvodů vysokých nákladů na jejich vedení zrušeny také - očekával bych, že  velice brzy ...)

Celý problém má kořeny v posledních cca 40 rocích hloupého "monopolistického" přístupu kompetentních osob ve vedení ČSD, ČD s.o. a posléze i ČD a.s. a jejich příslušných odborných útvarů, které arogantně přehlížely potřebu přizpůsobovat stavebně technické poměry na "lokálkách" potřebám jejich uživatelů a k cestujícím přistupovaly jako k "přepravnímu substrátu". Tím připustily stav, kdy rozvíjející se silniční doprava (IAD i VHD) v oblastech dříve "obsluhovaných" vedlejšími tratěmi železnici doslova "převálcovala", protože

v současné podobě jsou pro "klienty železnice" nepoužitelné. "Plakat nad rozlitým mlékem" nemá smysl: pokud někdo urychleně nezajistí takové podmínky, aby "lokálky" (= nejen trať č. 063) byly pro potenciální "zákazníky" aspoň tak "atraktivní", aby je využívali, resp. vůbec mohli využívat (= vyšší traťové rychlosti, odstranění trvalých omezení rychlosti, přemístení zastávak do vhodnějších míst a zvýšení jejich počtu s tím, že půjde o zastávky na znamení atd.), budou veškeré petice a podobné "akce na záchranu tratí" pouhým prodloužením agónie a odkladem zastavení provozu o rok - dva - tři - ... Záleží proto především na místních lidech, zda skutečně mají zájem o to, aby jim železnice zůstala, a co jsou ochotni a schopni pro to udělat - od "lobbování" u "mocných tohoto světa" až po odstranění letitých valů hlíny, přerostlého porostu a jiných překážek v rozhledových poměrech u nepřehledných přejezdů a "brigádnicky" vyprojektovaných zastávek v nových výhodnějších polohách až po poskytnutí "stavebních dodávek" při jejich budování = levnějších, než jaké by bylo nutno "nakupovat" u drahých železničních stavebních firem (je to ostatně i součást docela levné "propagace" jejich obcí, protože jízdní řády jsou stále ještě "hodně čtenými knihami" ...). Víc k tomu asi nemá smysl dodávat.

3 host host | 19. června 2007 v 15:37 | Reagovat

Pan Matouš mlží. Stejně tak  tratí 043, víkendový provoz 1x měsíčně v sobotu rychlostí 20 km/h nemá budoucnost a pan Matouš to dobře ví. Dřív nebo později navrhne SŽDC zrušení pro neúměrné náklady, nenajde-li se jiný (levnější)provozovatel, ale tomu se budou ČD zuby nehty bránit.

Obávám se, že v současné válce o 063 Oredu jde o jediné: převéstdopravu na silnici a potichu přihlížet, jak SŽDC dráhu zruší. Konečně budou mít klid: dráha nebude a půjde jezdit jen po silnici. A o to jde - připravit železnici o to základní - o dopravní cestu. Potom už bude od dráhy navždy pokoj.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama